sliringar?

igår när jag körd hem från skolan vart det lång kö på e22an.. körde typ i 30. drygt.
väl framme i korsningen från e22an till 29an när jag ska svänga mot karlshamn
äntligen tänker jag diggandes till magnus uggla, ooa hela natten..
men shii för det fick jag.
skulle stanna vid stoppskylten i korsningen.
bara det att det inte gick att stanna bilen..
antisladden gick in och jag gled rätt ut i vägen på 29an.
fattade ingenting.. ser att de kommer en lastbil åt vänster håll.
världens panik lägger jag i backen o backar i full fart bakåt. ren panik!
tur att det inte stod ngn mer bil vid stoppskylten.
för då hade det sagt. PANG (i bygget)
lastbilen kör förbi och jag är skakis, typ som ett asplöv!
ska svänga ut igen från stoppet, men antisladden går in igen,
bara slirar och halkar på vägen..
min tanke? men så kallt är det väl inte att det är minus?
jag ser ju liksom ingen frost? haha!
mkt riktigt tänkt, 10 + var det.

kör iaf vidare i "halkan" o sladdar mig fram i svängen,
och så fort jag skulle accelera upp i farten till 70/90 som det är på 29an
så gick det inte. antisladden var inne hela tiden nästan.. bilen bara "halkade,slirade"
40 kom jag upp i.. sådär körde jag i 40 km/h på en 70 väg! livrädd!
och kände mig som en pensis. men vad ska man göra?
När man är rädd o bilproblem uppstå så är det pappa man ringer.
- det är ngt fel på bilen, den bara halka, jag fattar ingenting!!
hör man mamma i bakgrunden
- då får hon ju inte köra med bilen..
- nej men det är ju lätt när jag är mitt på 29 AAAAAAAN!!
- du ha inte fått punka då? lite luft i däcken?
- hur fasiken ska jag veta det? Jag är ingen bilmekaniker.
(precis som om pappa skulle vara det då andra sidan luren? hmm..)
hmm..ibland vet man inte riktigt hur man tänker. haha..
ja iaf så slirar jag mig igenom 70vägen i 40 km/h. Pensisvarning i know!
kommer till rondellen, där jag fortsätter slira och ha mig när jag svängde..
kommer till korsningen vid hinsetunneln där jag har väääldigt låg hastighet när jag ska svänga,
men nej antisladden gick in ändå. bilen svängde hit o dit.. rädd som en lus!
har pappa i luren
- jag måste lägga på nu pappa om det blir sliring här i kurvan.
o kasta telen i framsätet jämte mig.
kör upp till cilla för att  vara barnvakt. pappa o jeppe ansluter en stund senare.
ut o provkörde bilen..som de inte hittar ett enda fel på och ingen antisladd eller nått gick in.. märkligt tänker jag medan jag utbrister att jag aldrig tänker köra med den jävla bilen mer.. in på verkstaden imorgon..


men tur var väl det att jag inte hann lämna in den på verkstaden idag..
för det hade blitt pinsamt o onödiga kostnader
för det hade visst vart en lastbil som läkt stora mängder olja på vägen.
från pukavik till hinsetunneln.
och där slirade/ sladdade  jag mig igenom oljeläckaget. herre jisses! haha!
de hade visst sagt det på ngn radiokanal, men självklart inte på den jag lyssnade på.
inte konstigt att jag halkade och antisladden gick in!
skönt att bilen inte gått sönder iaf! och vilken tur att det bara vara 30 på e22an,
vad hade hänt om jag kört i 100 i ett oljeläckage o fått sladd?

Usch!!

Man får ju se det positiva, bilen var inte sönder.
Jag fick testa på att köra halkan igen kan man ju säga,
jag klarade ju inte riktigt halkbanan så bra när jag gick på bilskolan. haha..så hade mina körlärare sett mig igår när jag körde där o sladdade, hade de banne mig vart stolta :-)
Jag hanterade det bra trots lite panik o sliringar. och en orolig pappa! HAHA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback