trött

Ja nu är operationen gjord i näsan. skönt höll jag på o säga men nej, inte skönt alls. inte nu i alla fall, men framöver ska det förhoppningsvis bli bättre.
det svider och gör ont. och jag har stora bomullstussar i snoken.
Själva ingreppet gick ganska så fort när jag väl kom in, men jisses vad hemskt det var.
Började med att jag fick ett spray i näsan som kändes ganska obehagligt.
det kom även ner i halsen o smakade skit :P haha.
sprayet var avsvällande och bedövning.
sedan stoppade de in LÅÅÅNGA dränkta tygremsor med bedövning o avsvällande i näsan,
så fick jag ha dem där tills det var dags för ingreppet.
Och sedan sprutades ytterligare bedövning in i näsmusslan fast med en fin nål,
men min ena var lite konstig så att mkt bedövning, mer än det skulle kom även ner i halsen.
så halsen blev med bedövad, den kändes jätte tjock.
Jag fick panik, kändes som att jag inte kunde andas, ögonen började rinna,
och känslan att inte kunde andas skapade hosta, tårar och snabb andning.
men efter ngn minut lugnade jag mig, och de fortsatte med andra näsborren,
men där gick det som tänkt :-) så det var inte så farligt, gjorde lite ont men jag härdade ut.
så efter all bedövning var på plats så föminskade de näsmusslan med ett elektriskt instrument.
så när jag var klar var det jag som begav mig hemåt..
med bomullstussar i näsan och trött o rinnande ögon.
folk glodde..men vad brydde jag mig..
jag gick där med mina bomullstussar i näsan. haha!


så förhoppningsvis ska jag bli bra nu! :-)
Slippa nästäppan osv
Men idag och även imorgon kan det vara lite svullet och blöda lite grann så efter det hopppas jag på förbättring. ska på återbesök om tre månader..
Riktigt trött blev jag efter allt idag, så nu har jag legat i sängen och tittat på film med ticko.
hungrig är jag med, för har inte ätit ngnting idag..
kanske man ska laga sig lite mat?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback