uteliggare.

när jag och emma va i malmö.
såg vi några uteliggare, det bara knep o sved till i magen!
Man ska egentligen vara mer tacksam än vad man är.
Vi har tak över huvudet, vi får mat på bordet varje dag,
de flesta av oss får pengar på ett eller annat sätt!
jobb, studiemedel, föräldrapenning, bostadsbidrag osv osv!
o jag som klagar på att bo hemma.
visst e de jobbigt.. men tänk vilken tur jag ha haft ändå!
Jag har tak över huvudet iaf! och en familj som bryr sej!
man borde vara mer tacksam..det ska jag iaf försöka vara mer nu!

Jag tyckte det var hemskt o se..
det var en man som satt på gatan..
med en väska och kanske 3-4 påsar!
Tänk att det var allt han ägde, och tänk på att asa runt på allt det från dag till dag!
alla hans ägodelar! usch va hemskt!
låg o tänkte på detta idag när jag vaknade, ha fortfarande ont i magen
stackars människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback