ett inlägg tillägnat min vän Sofia! + lite bakning med isac!

Chokladbollar , ca 30 st!

100gr smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
2-3 msk kakao
3 dl havregryn
2-3 msk kallt starkt kaffe

Garnering:
Pärlsocker eller kokosflingor.

Rör matfettet, socker och vaniljsocker poröst!
Blanda i kakaon. Tillsätt havregrynen och kaffet
Rör om tills allt är väl blandat
Forma smeten till små runda bollar.
Rulla dem i pärlsockret el. kokosen.
Förvaras i kylskåp till de ska njutas :P
grrrr! haha!


SÅDÄR JAA SOFIA! NU HAR DU ÄVEN DETTA RECEPT!
men litar för allt i världen inte på att de bli ca 30 :P haha!
______________________________________________________________________________________

jag och isac har precis bakat nu :P
men hmm..ja smart som man är la man liksom inte märke till de där receptet..
att saker ska blandas poröst..
ohh neej.. Malin kör på traditionellt sätt.. BLANDA ALLT PÅ EN GÅNG! :P

som hon gjorde när hon va barn, blanda samman allt på en gång haha!
inte en tanke på att recept o tiderna kan förändras..
så jaa.. det blev som de blev..
av smeten som skulle blivit ca 30 bollar av. blev ca 10-12 st :P hehe



Isse och jag! :-)


efter baket hoppar isac upp på köksstolen igen..
- meh, moster, de e ju massa smulor kvar här ( pärlsocker. )
- ojdå..då får vi torka bordet då!
- äsch.. du malin, jag gillar smulor säger han o pilla upp varje pärlsocker på handen..
stoppar dom i munnen o skiner upp som en sol :P haha!

du e för söt Isac! <3


Kommentarer
Postat av: Sofiia

Tack för det Malin!tänkte höra om du har en bild på peter, skulle behöva den till min blogg,jämförelse mellan han och pamela anderson du vet=)

2008-12-04 @ 10:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback