dyster?

Jag vet inte varför men idag är jag allt lite dyster och nere..
trist.. och så är jag snurrig fortfarande emellanåt..
Öppnade ett brev innan från akassan att jag inte hade betalt på flera månader.
FLERA månader?? tänkte jag, detta måste vara ett misstag och mkt riktigt.
det va en månad förra året jag hade missat, och det säger dom NU?

Aja, så nu har jag lagt in allt som ska dras från kontot när pengarna kommer,
drygt att allt försvinner på räkningar, akassa o sånt skit.
det hade banne mig underlättat att ha lite mer pengar.
Ska söka lite timjobb! Ngn som vill anställa mig? :-)
Jag är duktig! :-) tihi!

Tänk om man hade blivit rik? Hade man verkligen varit så lycklig då egentligen undrar jag?
Att alltid hade kunnat köpa ALLT man vill ha, vad skulle man då önska och drömma om?
när man redan hade haft alla de där matriella sakerna man ville ha,
Jag vet inte..
Rik men utan vänner? Fattig med mkt vänner?
Jag har hellre mkt människor vid min sida än en kappsäck full med pengar.

Jag har min underbara familj, min fantastiska sambo, mina underbara syskonbarn, mina fina vänner.
och vet ni vad, det är det mest dyrbara för mig!
För ni gör allt möjligt för mig bara genom att vara där och finnas :-)
Och man ska inte klaga jag har det  bra, vi har ekonomi så vi klarar oss,
vi har en jättefin lägenhet, vi har människor som bryr sig om oss, jag har mina fina husdjur.
mat på bordet varje dag, och alla mina nära och kära..
Man borde vara mer tacksam än vad man faktiskt är, man tar nästan allt för givet.

Tänk på dom som inte har en enda människa att umgås eller prata med,
tänk dom som inte har ngt hem,
som får sova ute i kylan om nätterna och äta ur soptunnor eller det de hittar!
Nej usch vad hemskt.
vilket liv! :/

Nej hörni, vi borde vara mer tacksamma för livet som vi har fått och allt vi får uppleva.
Jag och min klasskompis pratade om det för ngn vecka sen..
att livet är så himla skört. att vi borde vårda oss bättre och ta vara på allt vi har :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback