Tisdag.

i söndags var det val.
Förra valet röstade jag inte men detta året minsann!
självklart fick man va vuxen och ta till sig sin plikt att gå och rösta!
tycker nog allt att vuxenpoängen trillade in där ^^
men väntat i 4år för att göra nått som tog 1 minut, det var ju inte som jag tänkt mig..
vet egentligen inte vad jag förväntade mig, haha!
Och dessutom behöva slicka igen kuverten?
hallå! det är 2010 nu!
Men jag gjorde min plikt iaf och det kändes bra fastän tungan kändes sträv när jag gick därifrån!

måndagen kom även skoldagen med den :-)
Fick ny uppgift som vi sedan höll på med.

Vår chafför blev lite sjuker så i morse var det jag som tog ''andy'' på en ride
med mina passagerare! :-)
dock var det en typ av skräckupplevelse innan jag plockade upp dom..
Kör ifrån mitt i stan, hör sirener, kollar förtvivlat i backspeglarna,
men ser inget blinkande fordon..
rätt som det är hör jag på radion '' 112, sos alarm"
då var det reklam på radion där ifrån hördes även sirenerna!
fattade jag det i ett trött skick som i morse?
åhh nej, jag funderade bara på om jag skulle köra upp på trottoaren mellan svettningarna
eller inte för att släppa förbi dom om de kom! skräckupplevelse!!
man blir ju nervös vid trånga utrymmen o ska behöva släppa förbi ett blinkande fordon!
Tur att jag slapp det i alla fall! :-) att det bara va radion som spelade mig ett spratt!

dagen har löpt på i skolan, fick även gå på en föreläsning om syskonskaran.
vilken effekt det har på ett barn om man är lilla eller stora syskon, mellan eller ensambarn!
vilken roll man har och får!
mycket intressant! Nu föll poletten ner för vissa saker ^^ haha!
mycket intressant var det.
sen vart det lite psykologisnack och även mer arbeta på vår uppgift innan dagen var slut!

Nu är bilen parkerad dock efter några varv runt kvartetet och behöver nog flyttas på den en ändå! Typiskt!
Tvätten är i maskinen, o nu ska middagen påbörjas! :-)

måste ju även nämna detta...

Bilen parkerad, blåsan full o jag stressa för inte vill man att blåsan ska spricka minsann..
öppnar dörren på sidan av vårt hus, alltså in på innergården, blev lite rädd när jag ser och
märker att vi har en fönstertittare! o helt plötsligt glömmer jag att blåsan behöver tömmas!
så ingen brådska här inte..

Jorå, där står en o glor rakt in i vårt kök, tänker vad tusan gör människan?
Så kommer jag gåendes..
- vems är katterna? Vad söta de är!
jag tänker jisses människa, så kan man väl inte göra, glo in i någons fönster o fråga första bästa vems katterna är, eller?
för ja där sitter de så snällt och väntar på sin underbara matte i fönstret som de alltid gör när jag kommer hem.
- Det är mina katter. Javisst är de fina :)
hon - Ja, vad heter dom?
jag: bruce och sandy!
hon - vilka fina namn! Jag passar min sambos katt! det är en korthårig perser. Är dina också perser?
(hallå? det ser hon väl att det inte är? )
- nej de är blandraser men mest birma och ragdoll!
Hon - Jaha okej, Jag heter Veronika!
Jag - Jaha vad trevligt. Jag heter Malin. Bort du också här på området?
det hade räckt med ett enkelt ja eller nej  men nejdå, här ska pekas och förklaras var hon bor och hur länge hon har bott här..
Men ja nu vet man det, vi har en granne som har bott här sen i somras och som passar sin sambos katt (hur nu det går till? bor den inte redan där då? om dom nu är sambos? Och hur mycket pass behöver en katt? hmm..) dessutom älskar hon katter för dom är mysiga, nämnde jag det? :-)

lite mer koll på grannarna nu för tiden.
vi har tattarefamiljen som även bodde i de förra hyreshuset vi bodde i,
en granne som bjudit över hos på bullfika som dessutom gillar ungdomar!
en tant som kommer på besök lite då o då o skriker in på vår balkong, vi kallar henne Olga!
och nu även en kattälskare till granne!

Trevligt trevligt, häärligt med grannsämjan! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback