abort..

usch vad arg jag blir när jag nu satt o läste lite på aftonbladet..
att folk gör abort angående vilket kön det ska bli..
Spela det ngn roll? så länge barnet är friskt? usch..jag tycker det är fruktansvärt..
dock inte så stort problem i sverige än..
men ändå.. det var ett fall nu i sverige när det va en kvinna som ha gjort abort två ggr.
för att hon bar på tjejer...
såna människor borde inte få ha barn tycker inte jag..
visst kanman önska sej ett särskilt kön.
om det inte blir det könet, spelar det väl ingen roll..?
inte så länge barnet är friskt och mår bra?
så tycker jag iaf..

''Men om man väljer bort flickfoster för att man anser dem mindre värda är det inte regler mot abort man ska diskutera, utan då behöver man jobba mer med jämställdhetsarbete''

Jag håller med.. varför ska det vara såhär?
att vi kvinnor, tjejer, flickor är mindre värda än männen? jag förstår inte det..
vi gör mkt som inte dom kan göra och tvärtom..
Usch..jag bli faktiskt lite irriterad..
JÄMSTÄLLDHET!!! ja tack!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Heja Malin!!

2009-03-18 @ 12:59:18
Postat av: Malin

haha.. tack :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback