komplimanger.. eller rent av ett enkelt hej? :) hjälpa andra!


tänk vad mkt en komplimang gör.--?
man blir varm inombords och glad :)
smickrande är det att få en komplimang!?
eller rent av riktigt roligt!
och tänk på de små tanterna, farbröderna som inte har ngn..
eller ngn annan stackars människa som inte ha så många nära och kära!
Hur glada dom ens blir för att man säger ett enkelt - hej! till dom..
en del människor bara skiner upp!
eller att man ta sej tiden i 5 minuter stanna upp och
prata med en tant som faktiskt säger hej o börja prata med en!
jag tycker det är ganska trevligt.. de ha ofta ngt vettigt att säga tkr jag allt! :-)
men så pratar ju jag med allt o alla med! :-) haha!
men en komplimang eller rent av ett enkelt hej kan ha och göra stor betydelse i ngns liv!
så tänk på det gott folk.. :-)


O som en självklarhet tycker jag med är om man ser ngn som behöver ha hjälp..
o hjälpa personen!
varför ska man inte kunna hjälpa en främling?
han/ hon är väl människa som alla andra?!
och står man där själv ngn gång o vill ha hjälp med ngt.
då vill man väl inte att alla ska gå förbi en?
Det är som den där gubben jag och Johan hjälpte ner för en hal backe i vintras!
han som inte kunde ta sej ner för backen själv! som vi tog i armkrok o hjälpte han ner!
Hur tacksam och glad blev inte han? härligt o se att man kan göra en människa så glad :-)
Eller som den där tanten jag träffade på i vintras i stan..
hon hade fastnat med sin rullator mellan en snöhög o huskanten..
varför nu tantan skulle ta den ''genvägen'' det förstår jag ju inte :P men de e en annan femma!
fick hjälpa den lilla tanten och hon sken upp som en sol
och tackade så mkt för hjälpen!
Jag tycker detta e en självklarthet! att man ska hjälpa om man ser att de behövs o
hoppas att alla andra med tycker det?!


Behandla andra som du själv vill bli behandlad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback