upplevelsernas dag minsann :)

Jorå, idag har det vart en spännande o uppfyllelsrik dag minsann.
dagen började tok för tidigt trots några snoozningar..
ute i sista minuten som vanligt. kommer ut o upptäcker..
vad fan måste skrapa rutorna. men var tysan är skrapan?
Min tillfälliga lösning fick bli ett cd-fodral o skrapa med, det gick bra :-)
vidare till jämshög för att möta upp girlsen,
vidare till skidbacken..Skidbacken?
Japp ni läste rätt, jag i en skidbacke, med riktiga pjäxor o allt.
sicken upplevelse, det blev i och för sig barnbacken..
men efter lite förklaringar och hänvisningar från lärare lyckades även jag svänga lite..
men upp på högre höjder? det blev ett problem..
hålla i sig i ett rep? med vänster handen ? och stavar?
och hålla reda på fötterna., nej de blev för mkt för mig..
men efter lite hjälp av läraren uppför backen fick även jag prova på lite högre höjder...
i barnbacken. haha
Vi var grymma..! Jag, jenny o frida höll oss till barnbacken.
och duktiga var vi :-)

Dagen fortlöpte med psykiatri o film.
hem kom jag o läste läxan. o käkade paj som hjärtat hade gjort. mumma :)
iväg o kasta boll med Ticko innan det var dags för träning.
Oh jisses som jag har tränat.
fy sjutton, va otränad! Eller mindre van vill jag nog kalla de.
Flaxade o slängde med armarna, hängde inte alls med i tempot, när de andra hade armarna uppåt var mina neråt o jaa.. Råkade även sparka en medmänniska, motoriken? Vad tusan är det liksom? Magmusklerna räckte inte riktigt till. kramp i vaderna (jag skyller på skidåkningen.) Vig som ett kylskåp medan svetten flödade. Men heeey, jag har tränat iaf... ;) på mitt vis ... :-) haha
Och det känns minsann.. ryggen värker, asaballa trött, vaderna känns att de sitter där de gör!
Otränad? nej bara ovan :)

NU har jag precis duschat, tagit upp tvätten. bytt om till jamasen..
så nu blir det sängen! GODNATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback