Givande start på veckan?

njae, jag vet inte det jag :P
igår när jag gick på stan en sväng. skulle jag in på fyndhörnan.
Ticko höll på att knytas utanför när en läskig man kommer fram..
dessutom läspade han väldigt o bröt på något konstigt så jag uppfattade inte va han sa först.
jag sa vad sa du tre gånger innan jag förstod vad han sa..

-härär tia, borste
jag - VA?
- ska du in där? på fyndhörnan?
jag - Ja det tänkte jag, en snabbis.
- här, tio kronor, kan du köpa borste till mig?
jag - Men kan du inte göra det själv? Vadå för borste?
- Nej jag har inte lagt i pengar i bilen. måste passa den! passa bilen.
jag - ähm.. okej? men lägg i pengar då?
- köpa till mig?
precis då ringde min mobil o jag o ticko smög iväg.
till karloskar eller va de heter.. då såg jag mannen springa in på systemet.
o snabbt iväg for jag igen till fyndhörnan..
och efter kom mannen såg jag när jag gick in affären. haha!
tog de jag skulle ha väldigt fort o sprang ut till Ticko igen..
jag bestämde mig helt enkelt för att den läskiga mannen fick köpa sin toaborste själv!!
så det så!

__________________________________________________________

läkarbesöket idag var ju en upplevelse för sig..
står i kö för att komma fram till den där nedrans luckan för att anmäla sig att man är på plats.
sagt och gjort, en nummerlapp blev tagen och 311, min tur det!
kommer fram o säger glatt att jag är här nu :-)
tanten i luckan, titta på mig lite konstigt!
- du skulle till lungenheten va?
- japp det stämmer ritkigt de
- kan jag får se ditt leg?
Ojoj tänker jag.. jamenvisst får tanten se på det.
hon titta lite konstigt på mig o säger igen
- men du är väl patient du?
- Ja jag vill ju inte kalla mig riktigt det, det låter sjukt, men visst jag är här för undersökning!

Jag tackar jag, inte undra att lucktanten var förvirrad, det stod att jag va konsult som skulle komma.
Mycket intressant tyckte jag ändå :-) men nej, tanten i luckan sa att jag får säga till ngn på avdelningen när jag va på plats för hon kunde ju inte registrera mig då jag va konsult :P
jag traskade vidare, tryckte på knappen på hissen..
oops, fel hiss, Gods och patienttransport- hiss..

ohh där ja, runt hörnan fanns Hiss B..
en sköterska tar sällskap.. ska du ner?
- nej upp? går denna bara neråt?
vad tänkte jag med där?
men förvirrad som man är o folk tro man är konsult så kan de ju bara gå på ett sätt..
hissen startats o vips så är vi på 5an.
jag stiger ur, sköterskan frågar glatt
- men skulle inte du av på 7an?
- Ojdå, jo det skulle jag. tack ska du ha.
väntan på hissen igen.. rätt hiss, fel våning.
sagt och gjort är jag på 7an, lungan även kallad :-)
nu börja jakten på att hitta ngn för att berätta att jag befinner mig på plats,
dessutom 5 minuter tidig :-)
men efter några snurriga varv i korridoren sätter jag mig ner..
och efter en stund kommer en sköterska men telefonen i örat,
- är det du som är Malin.
- Japp. det är jag det :-)
jorå, lucktanten hade ringt upp till sköterskan :-)
så min jakt var ju helt onödig. men ja..intressant. haha!

jorå, men annars...
undersökning gick bra, lyssna på lungorna, andas i en mask 2 min, andas ut hårt efter 2 min,
2 olika utandningstester,  lyssna på lungorna, sen andas i masken i 2 min, vänta 2 min,
sen hårda utandnings o så höll jag på i 2 timmar..
för varje gång, höjdes dosen jag andades in, näst sista dosen gjorde de svårt för mig att andas,
och sista va de problematiskt.. men efter lite bricanyl i kroppen,
gick jag glatt  därifrån. provsvaren får jag den 12 jan när jag ska till lungan här i karlshamn :-)

Jaha.. om man ska ta och krypa ner i bingen..
JOO.
over and out,,
GOOD NIGHT! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback