Julafton

igår firade jag jul hos syster med barnen. mysigt värre.
vi åt tomtegröt, klädde granen och så fick barnen sina julklappar,
hoppas att de gillade dem :-)
skipbospelande, tedrickande och färgade håret på cilla.
Jeppe somnade på soffan.. jag råkade färga lite av cillas vita matta, spilla ner hennes duk..
oopps.. vilka gäster vi är :P haha!


Nu är Julafton kommen
God Jul allihopa! :-)
vaknade klockan nio av mina mattesjuka killar,
den ena låg på min mage och stirrade på mej,
den andra på mitt ben och stirrade på mig - ska vi inte ut och gå nu matte?
Pust och suck. De fick en promenad med husse medan jag påbörjade julgodisbaket här hemma! :-)
Nu börjar julstämningen infinna sig, litegranna iaf, men inte så mkt som det brukar,
men kanske beror på att denna julen är inte alls som den brukar..
vanligtvis hade vi vart hos jeppes föräldrar nu men så blev det inte i år,
och vi har ju ingen snö, inget julklappsbyte med ngn nu på morgonen heller,
inga barn på julafton som tomten kan komma till,
ingen kusin som alltid annars brukar vara med..
så ja denna julen har lite förändringar.
En annorlunda jul helt enkelt.
men jag ser framemot en fin och mysig julafton.
klockan fem bär det av till mamma för att äta god julemat :-)
och en mysig julafton :-)

God Jul allihopa :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback