sover när jag är vaken?

ja så känns de just nu.. haha
är sjukt trött efter dessa 3 dagars hajkande.
men jag är glad, jag överlevde skogslivet!
haft jätte roligt. fyllspäckade dagar, mysiga kvällar, jobbiga nätter!
nästan hela klassen sov i ett o samma tält..
sova på ett hårt liggunderlag och inklämd i en sovsäck, gav nästan panik.
dessutom med stenar och grävlings högar under.
kallt och folk snarkade, jobbiga nätter var det ja!
har jag nämnt att jag är ingen friluftsmänniska?haha!
pinkande mitt i natten i mörkret med lampan i handen är de jag som hittar en buske!
för vem ger sig frivilligt bort till ett utedass mmitt i natten som får en att klökas,
tack men nej tack! :P
in i tältet igen till den lilla säcken, sov, vaknade, sov, vaknade.
och vips så var det morgon o folk vaknade till liv. äääntligen :P
dagarna har vart fulla med aktiviter som vandring, paddling,
och massa andra roliga aktiviteter med 2orna :-)
på kvällarna satt vi hela klassen runt elden, snackade,
berättade historier, grillade marscmallows, underbart mysigt!

idag var det dags för hemfärd.
klockan nio skulle alla va färdigpinkande, samlat ihop alla sina saker,
skött allt och vara klar!
samling och hej o hå så var det dags för vandring hem igen!
vandrade o vandrade!
Åh jisses vad skönt de kändes när vi såg blekinge skylten..
efter ytterligare några kilometer fick vi ääääntligen syn på JÄMSHÖGskylten.
yaaay, vi var framme! vilken lättnad! :-)
sa jag att vi vandrat 3-4 mil? att jag är trött?
att solen stått på så jag är knallröd i ansiktet?
att jag har ont i hela kroppen efter legat o sovit på grävlingshögar o stenar?
att vi bar på tungpackning hela vägen dit?
men man ska inte klaga, nästa år är det dags igen! :P

så en sammanfattning,

Efter några mils vandrande, några paddelturer, tältuppsättning, utedassbesök, aktiviteter och övernattning, vandrade vi hemåt igen på den stora vägen. Var en lättnad när man först såg blekinge skylten, ytterligare ngn kilometer sedan såg JÄMSHÖG skylten, yaaay, vi var framme! så ja jag överlevde skogslivet minsann. tummen upp för det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback