doktorbesök..

jorå..iväg från skolan hem till karlshamn vid 14.20!
några snurrningar runt kvarteren innan den rätta parkeringsplatsen dök upp!
på gåendes fot till läkarstationen..där jag togs om hand av en förvirrad kvinna,
som hänvisade mig en trappa upp?
en trappa upp? :O där har jag aldrig vart förut tänkte jag..
spännande!
fisk en Islan till läkare, mycket duktig och trevlig prick..
de lyssnades på lungorna, körde ner pinne i halsen,
en sak uppstucken i näsan och i öronen! hej o hå!
här gick de undan!
- ooj hör jag från läkaren!
- Vad nu då?

det blev tyst, o undersökningen fortsatte!
även ett kisseprov gjordes!

Det var bara att konstatera pencillin ska ätas!
Typiskt tänkte jag! Men vad som helst för att få mina öron att bli normala!
Doktorns sammanfattning blev:
Rodnad och röd i halsen, vätska bakom trumhinnorna och väldigt röda inuti,
(därmed trycket/pressen jag har hela tiden i öronen, helt dovt!) 
och mina slemhinnor i näsan var väldigt irriterade, blödde och var röda!
Jahaja, hej o välkommen pencillinkuren, nässprayet, oljesprayet, och iprenen! :-)
Skulle även dricka väldigt mycket sa farbror doktorn!

Bara till att lyda och hoppas på det bästa!

Over and out..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback