barnprogram..

jag och Isac sitter och tittar på barnprogram..
så handlade det om en anka som skulle lära sej att cykla..
men ugglan retade honom hela tiden..
så sa han
- du suger! du kan ju inte!

du suger???? säger man såna saker i barnprogrammen?
vart i jissunam är världen på väg?
det är ju helt sjukt..inte konstigt att barnen förändras.
det tycker jag bara på mina år att barn förändras.
både på sättet oah andra saker.
när jag var liten hade inte jag ngn mobiltelefon.
kom ihåg när vi gick i tredje klass, då var mie den första med mobiltelefon
på hela skolan. nu har nästan alla barn mobiler redan i första, andra,tredje klass!
dom spelar både tvspel och datorspel mkt.
och vet inte längre hur man ska leka,
ska inte dra alla över en kant men många av barnen är såna.
jag förstår inte detta..
likadant barn som inte får smutsa ner sej..
man ska väl få gå ut o leka, slippa tänka på vad man har på sej.
och vara rädd för att smutsa ner sej.
bara leka och ha kul med sina kompisar? det är väl det som är att vara barn?
desto smutsigare man är, nästan desto roligare har man haft! ;) hehe!
likadant med bhar och sånt.. det är med lite sjukt..
finns typ 65aaa, det är mega litet, barnen börja använda bh tidigare än de behöver.
allt krymper i storlekar osv.
de förstår nog inte att de ska behöva använda bhar i hela sitt liv sen..
men visst det kan väl vara spännande första gången.. men va tusan?!


jag förstår mej inte på detta kanske.. för ''det suger''
jag tycker iaf att man säger inte så i ett barnprogram..
lät så illa!

nej nu ska vi leeeka!
ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback