new york city idag igen :)

jaomen..idag, runt 11 begav vi hos in till stan och kom hem nu vid 18! :)
Blev en fin kofta inhandlat :) ska försöka att handla mer i miami sen, billigare där
sminket här är sjukt mkt billigare! sån foundation jag vill ha kostar typ 200 sv kronor och här kostade det ca 60-70 svenska kronor! hur bra är inte det? blir att shoppa hejdlöst i miami sen :D
om vi nu kommer dit... orkanen ska ju inträffa samma dag vi flyger dit.. läskigt!

aa..ialla fal..blev en runda på stan. Vi har vart i soho, det är där alla affärer ligger. mega coolt o alla affärer är jäätestora! :)  Vi kollade även in washingthon square park. jätte fin park. Fanns massvis av ekorrar där, inte alls skygga.. så spirre lockade på dom kom dom direkt. häftigt!

meningen va att vi skulle hinna med att åka till central park idag med..men så blev inte fallet för stormen och regnet tog över.. O nötter som spirre och jag är, hade vi inget paraply.. Lite regn ha väl ingen dött av? men jissunam..här va de inga småskurar som hemma minsann.. haha. vi blev dyngsura på typ 5 minuter ;-)
 Hittade en liten byggnad som vi tog skydd under..
Efter stått där ett tag begav vi oss vidare för vi insåg att de inte skulle sluta regna på ett tag.. så jag jonte, Lindsey, spirre gick vidare.. skulle försöka hitta ett paraply till oss och frimärken för att kunna skicka hem alla kort till er där hemma.. men de gick inte så bra med det! hittade inga frimärken :S förrän strax innan nu när vi kom hem! Köpte 24 st, haha.. vi måste kolla upp hur många som behövs på ett vykort! för att de ska komma hem!

I alla fall..vi hittade en söt liten man som sålde paraply så jag köpte ett jättefint rosa paraply..som min älskade spirre sedan tog sönder, hehe! Han slet för hårt i det när vi skulle ha upp det igen!

imed regnet blev det ingen promenad mot central park utan vi gick in o satte oss på ett mysigt ställe o tog en varsin drink innan vi åkte hemåt nu! Mkt trevligt :-)

Ikväll blir det fest! ska bli roligt.. men jag är trött som en annan tattare! ;) ska lägga mej nu o vila/sova ett tag! den här tidsomställningen är ganska så jobbig faktiskt måste jag säga!


Hoppas allt är bra där hemma! Hur är vädret? Här regnar det fortf. men är fortf. väldigt kvavt ute!
Ha det så jättefint!

over and out!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback