MIAMI? nepp inget miami....vi är kvar i New york!

new york!

ja meningen va att vi skulle lyfta kl 11 idag men så blev inte fallet!

allt ställdes in och vi har suttit vart hela dagen idag på flygplatsen! :-P hehe!

För att fördröja tiden här blev det att åka lite airtrain, runt runt runt.. spirre somnade tillslut ;-) haha! så vi hoppade av igen :P

Fick inte tag på Jonte och sen när vi väl fick de så va klockan redan 16!

sen ta oss in till stan, leta upp hans arbetsplats o sen åka tunnelbanan hem, innan vi skulle vart hemma skulle klockan typ va 19,20!

sen bara gå o lägga sej för vi ska ju upp tidigt! vet inte ens om tåget till ''airtrainet'' gå så tidigt imorgon, så allt det känns meningslöst och slöseri med pengar!

så denna natt spenderas här på flygplatsen! sen åker vi imorgonbitt vid 8! om allt går som det ska!


Men nu har jag ju chans att fördröja tiden lte o berätta om gårdagen! :-)

Vi gjorde klart vår sightseeing, central park, harlem, china town, soho, noho, chelsey, little italy, dumbo,  haha..vilka namn..! central park var iaf jättestor och jättefin :-) värt o se! den ena turen va så tråkig för vi hade en vääldigt dålig guide..hon va så tråkig, o trött turist som jag är i storstan somnade jag där uppe på dubbelbussen :P haha...mot spirres axel.. vaknar upp eftre ett tag o säger
- spirre, jissunam, var är vi? jag ha nog sovit.
- hmm.malin jag vet inte, jag ha med sovit! haha... trötta turister som vi är lirkar spirre upp ''guide-tur-kartan'' ur fickan och se att vi har kommit halvvägs! oops! haha..
men ibland tar liksom sömnen över ;-)


sen gick vi på stan, på time square! och bara strosade omkring i och runt affärerna, jättemysigt :-)  men även detta tar på krafterna så vi blev hungriga o hittade ett mysigt ställe.

Jag åt chickenfingers och typ potatisskivor! (fries.) mkt mumsigt :-) spirre käkade burgare o potatisskivor :D hehe! nyttigt o bra? :D hehe!


efter detta gick vi en sväng till... men imed att det är FASHION WEEK denna veckan var det massa kändisar i stan som typ Tyra Banks! :-) hehe!

så vi vandrdae ditåt för att se om vi inte kunde få se ett känt-ansikte! men hmm.. kan ju säg som såhär..det var denna kväll som min porrkarriär kunde börjat om jag ville va med i den branschen..men jag kände inte riktigt att det va min grej! haha!!

Vi stod o tittade på alla människor som skulle in på denna fashion weeken, va precis som på film.alla va så finklädda och hade skyhöga klackar osv! coolt att se! :-)

jaa..iaf så stod de en man o en tjej som stod o stirrade länge o väl på mej.så jag blev nervös o vågade inte riktigt ta ett kort..

så kommer tjejen fram o säger

- Hej. var kommer du ifrån?

Jag- Sverige!

- Aha, okej. vill du komma in?

Jag- kan min pojkvän följa med?

- Nej bara du tyvärr!

Jag- aha..okej..njeae..jag vet inte,,ska prata med honom..

-okej gör det!


så jag pratar med spirre om hur häftigt det hade varto gå in..men självklart vill jag inte gå in själv.. o spirres kommentar

- malin..man får inget gratis! haha!

sen efter kanske 15 min kommer den här tjejen ut igen o fram till mej... (med denna designer i bakgrunden som inte själv vågade ta kontakt..)

-okej så här ligger det till. en person är lite besvärad, han säger att du ljuger! att du bor i manhattan?

Jag-nej nej. det gör jag inte!

- VART  bor du då?

Jag- Brooklyn!

- Okej. ''the person'' som jag kom med, han tyucker du är sexig..så vill du komma in o se sexig ut en halvtimme?

JAG- Nej.  men vem sa det?

- Han jag kom med

JAG- Okej. vem är det då?

- just a person! villdu komma in?

JAG- nej nej nej! ha en bra kväll!


Jag försökte luska ut vem denna människa va..synd att man inte är mer insatt i modevärlden.. fashion! :-) jag ska googla jäklar i nammar på denna människa sen..haha..vem kan de va?

imed att det bara var STORA DESIGNERS där som calvin klein, ralph lauren. gucci osv osv!

ja jissunam,,vilka människor de finns! vi gick runt detta gigantiska tält för att se ngn kändis..men icke sanicke..eller ja..ingen vi kände igen iaf :P haha! så när vi satt där..rullade alla designkläderna in, hur häftigt va inte det då? att se alla dessa jättefins märkes kläder som man bara ser på tv film annars! COOLT! hehe!


efter detta..så begav vi oss hemåt efter vi mött upp Jonte, käkade pizza och åkte hem o sov praktiskt taget! :-)

en rolig kväll! en lärorik dag! tog en massa bilder igår med.. :-)

ha de bra


OVER AND OUT!


Kommentarer
Postat av: Cilla

Undra vad du skulle gjort där inne? Inte porra väl då de va en fashion week! De e väl mode och design! Lät spännande ju! :-P

2008-09-10 @ 17:42:17
Postat av: Cilla

En sak till. VArför sa du att du kom från Brooklyn och inte från Sweden? Hmm...

2008-09-10 @ 17:43:11
Postat av: malle87.blogg.se

jag sa att jag kom från sverige men bodde i brooklyn! Hmm..jo det var nog ''porr'' ha ville.. haha,,snuskgubbe!

2008-09-10 @ 21:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback