en låång dag i new york! :-)

måste börja med att säga tack till mina trogna besökare och era roliga kommentarer :) fortsätt så :)


Ewa, hittar jag ngt självklart köper jag det, här snålas inte. jag är ju på semester ;-)  men ska shoppa loss i Miami sen istället.. för en del kläder o grejer är faktiskt inte så jättebilligt här!! Asarum by night..?hmm..ja det är ju verkligen en sak för sig ;-) haha! ( måste med säga till er, det finns en särskilt turist-sightseeing, där man åker o se där våra idoler är ;) nämligen dom i sex and the city! hehe.. coolt va? ) hmm..däremot inget vi ska göra.. kostar pengar och tiden finns inte.. för vi har tagit en annan sightseeing ;-)

Nu ska jag berätta om dagen!
Vi åkte vid 11 tiden i morse till coney island! Tur att vi har google alltså.. såg skoj ut coney island på en bild på tunnelbanan.. Pratade med spirre att jag ville dit.. så vi googlade o tog reda på vägen!
Kom dit, riktigt varmt och strålande sol har vi haft idag. inte alls samma luftfuktighet i luften nu när det har regnat o stormat.. mkt behagligare värme :-) Coney Island var sjukt roligt :) lätt det roligast vi har gjort hittills. Det är en strand med nöjesfält, så med karuseller och sånt. Massa spel, mat, stånd osv! Precis jämte stranden :-)
Hur kul o fint som helst och ja..vi brände lite pengar där idag..men så är vi på semester med och då får man göra det :-) hehe. tog MASSA bilder... kommer nog att lägga ut dom så småning om!
Spirre ville åka The Cyclone, en känd berg o dahlbana :) o självklart gick jag med på detta!
DET VAR DET VÄRSTA JAG NGNSIN VART MED OM! fy faaan! hade inte gjortom det för 10 miljoiner!
Höll på att tappa glasögonen 2 ggr i farten.. en tårögd och omskakad malin och en spirre med hubudvärk gå o köper sej en pinacolada efter denna åktur! usch.. började nästan böla uppe i The Cyclone, fyyy vad hemsk den var!

efter spenderat timmar på Coney Island i värmen och solen bestämde vi oss för att åka in till Square time, där ligger det massa affärer och believe it or not osv! Vi satte oss ner för att käka på ett litet kines-ställe! och tror de eller ej, men maten va faktiskt god :) hehe.
efter det köpte vi fina tavlor! och tog en turist sightseeing runt hela NY, kostade ganska så mkt fast ändå inte, kostade 50 dollar! men dår får vi åka downtown, uptown, brooklyn, natturen, gratis inträde till et museum!
lätt värt pengarna!vi pkte natt-turen och kom hem nu först vid 23!
mega fint var det att se hela NY lysa upp. har tagit massa bilder. men vet inte om såmånga blir bra.. svårt att ta bra bilder i mörkret! Vet ni vad? de 400 rikaste i America utgör 10 % av usas ekonomi, det ni! på natt-turen fick man se väldiiigt mkt och man fick mkt info! sista biten på turen var jag så trött för att ha suttit o tittat på allt och ansträngt mej för att lyssna o förstå han som pratade att mina ögon gick igen. va så himla trött.. vart iväg sen 11 imorse så det ta ju på en att va ute i värmen!

efter denna 2 timmars-turen va vi så trötta, så vi tog tunnelbanan hem.. Såg råttor på tunnelbanan.. BLÄ! här skulle du vart mormor du som gillar råttor så mkt? haha! jag kan ta med en hem till dig! haha!

Kanske lägger ut ngn bild imorgon..

ohh,ja just det..utekvällen igår.. Inte alls kul, inte alls som tänkt! inte alls så glamoröst jag tänk mej att gå ut i NY åtminstone inte på det stället som Jonte tog oss till.. ett litet trångt ställe med dålig trancemusik, som spelade hur högt som helst så man fick ont i öronen.. O knappt ngt folk alls.. o de som var där verkade va lite speciella.. Jag hade linne, vita jeans och mina svarta klackskor o jag kände mej som en snobb! haha.. spirre o jag kom fram till att jag var den enda som hade klackskor.. haha.. alla andra hade gympadojjor el. hopp in skor el. stora svarta kängor, såna som trance-människor använder.. ja jissunam.. inget skoj alls! hehe.. o drinkarna va superstarka.. hmm..

men vi kom hem vid 4.00 tiden iaf.. sen sov vi gott sen :-) precis som jag ska göra nu!

Gonatt people!
Puss o kram

Over and out!!


Kommentarer
Postat av: Cilla

Mohahaa! Hade aldrig åkt den där dallobanbanan! :-) Haha! Låter livsfarligt, men jag åker ju inga karuseller över huvudtaget. :-) De där stället är kanske lite Jontes stil om jag tror att de e den Jonte jag tror att de e. ;-) Finns nog bättre ställen. :-)

2008-09-08 @ 19:08:44
Postat av: malle87.blogg.se

haha..ja de finns nog mkt bättre ställen. synd baar att vi inte fick uppleva det..menmen! Nej den dallobanbanan va afrlig.. nu i december ska den tydligen rivas..för den va så farlig, haha.. det märks i min nacke idag kan jag säg. har fortf. sjulkt ont o kan inte röra nacken riktigt.. aj aj! såg på en skylt sen om man ha rygg el. nackproblem skulle man inte åka den.. oops! hoppas min värk snart försvinner...hur är de hos er då?

2008-09-09 @ 05:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback