dagen..

denna dag = en sleten o trött malin!

mkt folk på jobbet idag...så haft o göra hela dagen..men såna dagar är som roligast..
bättre och ha saker att göra hela tiden än bara en massa dötid.. suck!
Det är ju ändå kunderna som förgyllar ens dagar med härliga kommentarer :P hehe!
altid ngt skoj som sägs eller görs.. eller ngn jobbig människa! haha!alltid är det ngt!
som förra veckan..

Jag hade plinplongan framme som man ska plinga på när ingen är i cafeet.
Barnen frågade sin pappa, va e de?
pappan - ja det är sån man ringer på när ngn inte är här. så den ska man inte plinga på nu..
de blev tysta.. ca 20 sekunder efter så hör jag
- pliiing ploooong..
och jag tittar upp från kassan där jag står o räkna växeln som pappan ska få tillbaka..
o se en jätteglad pappa
- JAG VA BARA TVUNGEN  säger han!

hahaha..han va mer klåfingrig än ungarna! haha.
när de gick brast jag ut i skratt! haha! jissunam!


dagens händelser har inte vart såå många..men några iaf!

kommer en grabbhalva som ska fika!
Han får sina grejer efter lite övertalning om att jag måste få två 20-lappar istället för en..
då det kostade  30 kr!
grabben o hans polare satte sej vid ett bord..när grabbhalvan kommer in igen..
- vad kostar plastbestick? (vad han nu skulle ha det till då han köpte en maräng.)
jag- vi har riktiga bestick där borta om du vill ha det?
grabben - okej. tack!

jag hinner  inte mer än vända mej om..

- vad kostar vattnet?
jag - ingenting. du kan ta lite vatten. du har det högst uppi kylen där!
grabben - okej..
hmmm..
grabben. - vad kostar glaset?
jag - ingenting, du kan ta ett glas och lite vatten säger jag med ett snällt leende på läpparna..
grabben. - okej. tack!

jag hinner inte mer än att vända mej om igen..
grabben - Vad kostar ett sugrör?
jag - hmm..ja det är oxå gratis så tar du ett sånt med :-)
grabben - okej. tack så mkt!
en nöjd grabb gick därifrån och en undrande malin stod kvar på samma fläck och undrade vad det var jag höll på med att göra när han kom.. hmm.. jag kom aldrig på det? hahaha!

en annan kund idag va inte lika tacksam..

kommer fram till kassan
- ja..vi får ju handla lite mindre med dessa prisern..
jag - mm.. okej.. men detta blir väl bra?
mannen - hm..ja..men du kan ju hälsa dina högre chefer att detta är dyrt! för dyrt! jag är missnöjd!
jag - hm..ja det ska jag göra..



Ja jissunam! varför köpa en kanelbulle om man tycker den är för dyr? det är väl bara till att strunta i det.. suck! jaja.. jag inte göra mer än att hålla med :P haha!  får le och som ni vet ''kunden har alltid rätt''


jaa..det var väl allt för idag..
cyklade in mot stan efter jobbet för att införskaffa lite kattmat så älsklingskisen inte svälter :P hehe!
lilla astonio <3
sen cyklade jag hem till mams o papps..
pappa har nu fixat mitt cykellyse som va sönder..
blir nog till att köpa en ny cykel nästa månad. hehe! hmm..
ska ta ett bad nu innan greys minsann!
för greys. det är världens bästa program! <3

ha en bra kväll.. en annan är mega trött, depp, har ont i magen o ryggen..
kul kväll va? hehe. nää!

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback