+/- 700 kr? :P

ja jissunam..idag va man närma på att åka på 700 kr i böter..? hjääälp säger vi till det!

men nu tar vi dagen från början..
de vankades uppstigning..o gjorde mej i ordning för dagen!
en stressad malin går ut efter ändå ha haft en hel morgon på sej att göra sej i ordning..
ringer jonna..för att se så man inte är bortglömd..men hion svara ju inte..
så ut flyger jag! står o väntar..
3 minuter går.. 5 minuter... 10 minuter.. 13 minuter! jaha..där gick mitt tåg tänkte jag om hon hade glömt bort mej? haha! men åhh neej..där kom hon...
bara sådär ca 15 minuter sen :P haha!
men hon hade fått för sej att jag skulle bli hämtad kvart i och inte halv ;P haha!

blev en visit på sjukan! gick med raska steg men jonna skulle läsa på skyltar ;P hehe..
men åhh nejj..de behövs inte när man e med mej..kan ju det där sjukhuset nu ;P haha!
så blev att visa vägen te hudmottagningen! sen vankades de promenad ner till sjukpendeln..
o sen in med bussen te stan.. men mitt kort funkade inte..? :S så fick betala! tänker inte så mkt mer på de..


jobbet flöt på som vanligt..! vankades hemfärd..
konduktören kom, kollade på min biljett/ kort!
inga problem!!
s
en vid 16.15..kommer 2 väktare! o ska ta en kontroll på samtliga biljetter o kort!
vilket visar sej att den ena väktaren kolla lite knasigt på mitt kort!
det visar sej att den gick ut den 20nde, o idag är de ju dock den 22a :P hehe!
illa illa!

väktarn- du vet vad detta innebär va?
nervös stammande jag - naaje?
väktarn - 700 kr i böter!
nervös jag - ähm..aha..okej..
nervösa jag igen -men de e ju ingen som ha sagt ngt? konduktören kollade ju med.?
Väktarn ryter till - Det är ditt ansvar!
ALLA I HELA VAGNEN STIRRAR!
efter ngra sekunders tystnad!
en stammande nervös jag - kommer de hemskickat då eller..?? ;)
väktarns kollega säger - men ge henne en chans! eller hon måste ju få en chans!
väktarn - Okej! vi gör såhär, vi strunta i böterna idag för jag e snäll idag! så hämtar jag konduktören så får du betelaa för en biljett!
jag- ja.visst, det kan jag göra!!!

konduktröen kommer om efter en stund!
- där slapp du billigt undan, tur att han va så snäll!
- Ja..tack så mkt!


men nu i efterhand är jag ARG!
för jag menar! visst är de mitt ansvar oxå..
men om DET BARA ÄR MITT ANSVAR.. varför finns det då konduktörer?
om de e resenärens egna ansvar att ha biljett?
jag menar..konduktröens jobb är väl ändå att kolla biljetter o kort så de stämmer o är giltliga?
varför ska de annars se dom? om han konduktören hade gjort sitt jobb rätt, hade jag ju köpt en biljett från början, o sluppit detta pinsamma med väktarna? eller varför finns konduktörer?? det e min stora fråga nu!!

imorgon bitti blir det påfyllning på tågkortet, det e en sak som är säker!! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback