tuurklandet

turklandet dag två.
har varit underbart. vi gick upp o åt av den utsökta frukosten.
man är ju inte feg så lite nyheter provade jag på.. färsk honing, ros-marmelad,
turkisk godis..ja..hur nu det passade in på frukost bordet ;)
mkt vågat skulle jag vilja kalla de.. hehe. För övrigt var det kalas god frukost..
senare begav vi oss ner till havet..
och har man all-inclusiv så har man. så hotellet har ordnat så en liten buss går ner till stranden så man slipper promenera. det tog dock 1 min med buss..
men nu vet vi det.
imorgon är det vi som promenera till havet :-) vrf ta en buss?
på stranden var det chill, vattnet var salt, inte att rekomendera att få rn kallsup eller titta under vattnet, nej tvi fasiken vad det sved.
tog plats på solstolarna, där gick de o serverade en..
vi är ju inte dom som är dom. så en o annan drink slank ner i magsäcken. jo lyx ska det va!
ja det tycker jag allt.
Efter ngra timmar på stranden, gav vi oss upp till hotellet för en utsökt måltid, och sen chill vid poolen. en och annan tur på rutschkanan hann oxå med det tänker jag inte sticka under stolen med :-)
en tuppslur och sen vidare med en tur längs gatorna, gjorde några klipp innan kvällsmaten.
sen myste vi heela kvällen med varandras sällskap,
drinkar, öl och massa skipbospelande på ena altanen! :-)
Undeerbara turkiet! Underbara Jeppe ! <3


dag tre.
gick upp i hyfsad tid, pratade med solresor-snubben o bokade in en utflykt som vi ska göra på måndag.
kommer bli super mysigt :) sen den goa frukosten innan vi la oss till rätta vid poolen.
badade, solade ett tag. sen vidare med bussen in till side. där besökte vi TurkiskaUllared o en super mysig restaurang precis jämte havet med uunderbara drinkar..kollade lite sevärdigheter o sen vidare in till basaren för att göra några klipp..
oh ja, några klipp blev det o för att inte tala om att få övning på sin svengelska! inte min starka sida, men jorå ett o annat engelskt ord utbyter man var o varannan dag..
pruta är min grej så det är jag grym på ;) haha!
engelskan sviktar o man kan ju inte alla ord, som tex plåster? vad tusan heter plåster?
hur säger man det? inte vet vi..vi försökte förklara men lyckades inte. till slut satte jag upp min fot o sa, aootsch! - ahh, då fattade han o två plåster införskaffades. Wonderbart!
Ja turkarna är ingen höjdare på engelska, men jag är ju inte heller ngn stjärna i det vilket kan va svårt att förstå varandra. tyska däremot, det är de riktigt duktiga på..
meeen tyskan som jag läste i 4 år är som bortblåst..
entschuldigung kan jag (ursäkta,förlåt!) kan ju vara ett bra ord att kunna i och med klantigheten jag bär på..
man vet ju aldrig om man skulle spilla te eller nått i ngn tyskas knä. haha!
Jaja. efter basaren åkte vi hem till hotellet med taxi, det gick undan minsann..
doppade oss i poolen innan vi drog ner till havet. sen hem igen, tog en siesta och kvällsmat efter det..
bytte om och tog sedan en tur på sides gator som är fyllda med marknader/stånd/affärer. super mysigt.
testade även på att dricka turkiskt te.. även ngt klipp införskaffades innan vi kom hem igen vid 23 tiden..
trötta gick vi upp på vårt nystädade rum, la oss och myste framför en film med lite snax.
UNDERBARA DAG! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback