vilken natt och dag.

vilken natt.. och dag..
pluggade igår. handlade. gjorde mat. pluggade. åt. kollade på big brother.
När bb var slut upptäcker vi att ticko ligger och äter på något, ipreen. Är detta farligt? Vi börjar genast googla omkring och hittar till vår förfaran att det är livsfarligt för hundar.
En del hade dött av det, andra låg på djursjukhus, ngn stor hund hade fått i sig en tablett o det var ingen fara.
Till slut ringde vi veterinären, dijon senap skulle ges för att få honom att kräkas.
Men ingen senap ville han kräka av. snarare tvärtom, han gillade senap!
Hade han inte spytt inom en kvart skulle vi höra av oss igen.
Ringde igen, vet. tyckte vi skulle köra in så att vi kunde ge han kräkmedel.
Men först testade vi ge han salt. men nej han ville inte kräkas av det heller. så vi hade inget val.
det var vi som packade in hos i bilen i natt o åkte till veterinären!
kräkmedlet intogs efter 1½ timma. hade han inte kräkts inom 2 timmar, hade han blivit allvarligt sjuk inom bara några dagar. Stackars liten. Han stod där o spydde o spydde! Blev alldeles dåsig och trött stackarn!
Efter ett tag fick vi åka hem igen.. med en kräkig hund och mkt fattigare!
och en natts sömn va som helt bortblåst!
Åhh vad härligt det är att ha hund.. haha!
Men vad ska man göra?
i med att han kräkte så mycket så ska allt vara ur kroppen på honom nu,
men får ha han under uppsikt de närmaste dagarna nu!
Jäkla hund..!

så idag var jag lagom trött när jag steg upp ur sängen, somnade ju sent,
så har nog sovit 4-5 timmar inatt. Kommer till skolan, där det väntades prov.
heeeela dagen lång!
Får hoppas att det gick bra! :-) mkt mer kan man ju inte göra nu! :) hehe!
när jag kom hem blev det kisserunda med ticko, sen plats i sängen för att lägga mig o läsa,
plugga, läsa! :-P på torsdag är det dags för tenta/prov igen! hoppas jag klara det,
känner att jag blandar ihop allt. men ja. jag har ikväll och imorgon på mig att får ordning på allt i skallen! ;) hehe!
på torsdag är det jag som förhoppningsvis kan andas ut lite eller jag tar tillbaka det,
för då ska det sökas mer sommarjobb, tvättas, tränas osv.
sånt som glömts bort nu när man haft så mycket att plugga på och till!
Uschanapian, på fredag kanske man kan andas ut igen?
Förhoppningsvis..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback