saknad.

ja vissa saker saknar jag som mjölkallergisk..

varje sommar, saknar jag att inte kunna äta en mjukglass.
mjukglass älskar jag, kulglass eller ta en sandwisch i ngn fin liten glasskiosk är inte heller fel.
men mjukglass är verkligen saknat.
filmjölk är något annat jag saknar..
och goda cremefraiche eller gräddfilsåser..
jag gillar midsommar, tills midsommarmaten ska fram o inse varje år hur drygt det är att vara mjölkallergisk
älskar ju gräddfil! haha!

Åhh..hade gjort vad som helst för en god mjukglass just nu...
men tyvärr...det finns inget mjölkfritt alternativ..
skit meed!!

Kommentarer
Postat av: Sanne

Hej!

min kompis var jätte allergisk innan hon provade prolaktas eller något sånt... . hon åt dem enligt bruksanvisningen och nu kan hon äta mjölk helt och hållet igen.. tror man kan gå in och beställa gratis prover på nätet... men det tog lite tid och hon fick vänja sig sakta innan hon kunde äta normalt igen =) kram

2011-06-29 @ 21:51:44
Postat av: Malin

Vad skönt för din kompis! Tyvärr hjälper inte prolaktos mig imed att det är ett hjälpmedel mot laktosintoleranta och jag är mjölkallergisk.Men tack för tipset. Så irriterande att de alltid kommer med nya saker till laktos men inte till mjölkallergiker.. likadant med produkter i affären med, finns typ allt i laktos och inte mkt alls som är mjölkfritt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback