torsdag

torsdag o jag är ledig. riktigt skönt.
hitills idag har jag inte gjort många knop,
ligger på soffan. pluggar,
läst i varenda tidning om norge..
och om att de ännu inte har funnit alla.
Hur kan en annan människa göra såhär? mot så många? mot alla oskyldiga ungdomar? mot ngn?
Jag förstår inte det. det är obegripligt! Man blir rädd.
Vad händer härnäst? hans planer är ju tydligen inte klara, vem vet om det händer ngt mer?
kanke i sverige, kanske i danmark, kanske i tyskland, kanske i något annat land oxå drabbas av hans
sjuka dåd och äckliga påhitt! Nej fy!
man blir rädd för vad världen är på väg. svält, bomber,
dödsfall, klimatförändringar, rån, misshandlar.
vad håller vår befolkning på med? jag tror personligen att krig inte ligger långt borta.
Jag tror det tyvärr kommer uppstå så småning om..
Varför kan inte alla får tycka vad de vill? utan arga och sura miner?
varför ska man inte kunna få gilla vilket fotballslag man vill? eller vilket parti man vill rösta på?
eller ursprung? Sexualitet? utan att det ska uppstå konflikter, bråk, misshandlar,
huliganer och annat skit som sker runt om i världen.
Alla ska väl få tycka och göra det dom vill? sålänge det inte skadar ngn annan?
Vart är världen på vääg?
man blir ju rädd..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback