Respektlöst o irriterande

En sak som irriterar mig väldigt mkt,
det är rökare som röker i sina lägenheter.
det är respektlöst och sjukt irriterande för oss som icke är rökare o för bovärden såklart.
Ja jag tycker det är äckligt rakt ut sagt!
Man förstör ju både sig själv, sina saker med lukten,
man förstör för nästa hyresgäst som nog gärna INTE vill bo i den gamla rökdoften,
och man förstör för bovärden.
Det borde finnas lagar på att man inte får röka i sina bostäder!!!
Så sjukt illa luktar det.
Det finns även de som har allergier mot rök eller är väldigt känslig som min Jeppe är!
då är det ännu värre.

Vi har vart o kollat på 2 lägenheter som vi vart tvugna att säga nej till pga röklukt.
Igår var vi o kollade på en,
bovärden tyckte ju att det var tråkigt o de skulle sätta in ngn grej för att ta bort doften,
men fanns inga garantier, och om de inte gick bort så skulle andra åtgärder sättas in.
men de kunde inte sätta in den grejen för lägenheten var tömd, o det var ju då vi skulle flyttat in isf.
men nej då ska den grejen som inta ha ngra garantier sitta där i 7-14 dagar i en tom lägenhet.
jaha, o vart skulle vi då bo? hmm..
äsch.. SLUTA BARA RÖK I LÄGENHETERNA LIKSOM !!! gaah!
det hjälper inte att man står under en fläkt, det luktar lika mkt ändå!!

Den andra lyan vi tittade på var för ett tag sen,som var jätte fin annars.
Men Jespers ögon blev tom röda av röklukten som satt i väggarna,
mina ögon kliades.. Men den hyresvärden sa det att, försvinner inte lukten när vi har vädrat
lägenheten nu och hon städat ur den så blir hon ersättningsskyldig,
för då får ju vi lägga massa pengar på att sanera den.
Det tycker jag inte är mer än rätt!!!!
Förstör en katt ngt till exempel klöser på väggen i en lägenhet då är man ersättningsskyldig till det,
så varför ska en rökare som förstör en hel jäkla lägenhet slippa undan?
de förstör ju även för andra!!

Någon motta får det banne mig vara!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback