Bajspåsar

Ja jag blir så irriterad varje gång jag är ute med Ticko nästan
Folk skiter i att plocka upp efter sina hundar, det ser man ju nästan hela tiden.
det får mig att bli irriterad men samtidigt..
Det finns ju knappt några papperskorgar att lägga bajspåsen i sen!!
Man får ju gå runt hela stan för att hitta en papperskorg?
Jag plockar ALLTID upp efter Ticko men har verkligen fått en viss förståelse för de som inte gör det!
Det är ganska tröttsamt att gå och asa på en skit påse en lång
runda pga kommunen knappt satt upp ngra papperskorgar.
Men meningslöst att plocka upp skiten men låta påsen vara kvar? Vad är meningen med det? då är det bättre att skiten får ligga kvar så att de regna bort istället för att förstöra miljön också. Skärpning till er! Man får ju faktiskt ta ansvar för det djur man har skaffat. Jag tycker absolut inte det är rätt att låta skiten ligga kvar för jag tycker att man ska plocka upp efter sin hund. Men det hade underlättat om det sedan hade funnit mer tillgängligt att lägga påsen någonstans sen.

Jag och ticko går strandpromenaden ibland, skiter han i början av den så får man gå och asa på den jäkla påsen hela rundan sen, tror det finns 1 st papperskorg på hela den rundan! Möjligtvis 2!
På hela långa regeringsgatan finns det 1 st och det är slutet på gatan,
längst ner vid näsviken och där har de satt 2 st!
Är det inte bättre att sprida ut dom lite mer?
(kan man inte ringa kommunen och i frågasätta detta? )
Ja ni fattar, det är verkligen ont om papperskorgar här i stan när man är ute på långpromenad,
ja promenad över huvudtaget..
Mer papperskorgar åt folket hade underlättat för alla.
hunden, hundägaren och de människor som slipper trampa i skiten
pga av de lata o irriterade hundägarna som inte orkar bära omkring på skiten!

Mer papperskorgar åt folket!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback