Strävan..

Tänk att vara perfekt.
vilket tråkigt liv.. att hela tiden sträva efter att vara perfekt,
att hela tiden sträva efter den perfekta kroppen, perfekta hemmet,
mäta sig med andra, ha den bästa bilen, att alltid uppnå bäst resultat..
att alltid vara fin, att alltid lyckas med allt.
vilken presss och krav man måste ha på sig.
Så skulle inte jag vilja ha det.
Och vem bestämmer egentligen vad som är perfekt och bäst?

Jag är inte smal utan mullig
Jag har inte den nyaste o snyggaste bilen.
Jag uppnår inte alltid bästa resultat
Jag är inte alltid fin
men för mig är allt perfekt ändå.
Jag är hellre lite mullig och mår bra än svälter mig och bli sjuk.
Jag har hellre en fin bil jag har råd med och inte ta för stora lån.
Jag behöver inte uppnå bästa resultat för att vara glad,
jag lär mig istället av det jag gjort inte vad resultet blev.
Jag är inte alltid fin o uppklädd, utan kan mysa i mina sletna joggingbyxor och bli älskad ändå.


Men jag har det perfekta hemmet för där finns
Mina fina djur och min underbara JEPPE <3
Och det är det perfekta och bästa hemmet för mig :-)
Och jag har mina fina vänner och familj som acceptera mig precis för den jag är.
Jag älskar er :)
så det så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback