läkarbesök..

ja dagen har mest bestått av det..
klockan 9 var det dags för första besöket..
ni vet, den där hatiska stolen vi tjejer råkar utför ibland.
suck. fy usch o blä! hehe!

klockan 11 var det dags igen.. mamma kom o hämtade mig o skjutsade mig till lasahuset..
ett besök på lung/medicinska väntades.. fick göra massa andningstester..
andas in o ut, sikta skjut ungefär :)
efter det fick jag sitta ner, datorn krabbade så vi fick byta rum ;)
de där sjuksköterskorna, dom är verkligen ingen hit på datorer,
åhh nej det är ju så mkt lättare att jag som patient får konka med mig jackan,
väskan o allt till ett annat rum.
fick sitta ner o vänta igen.. sköterskan kom.
en sak på fingret fästes fast med en sladd till en makapär som sköterskan höll i
och då var det dags för en promenad med sköterskan genom sjukhuskorridorena.
Jag har då aldrig mer känt mig som en kopplad hund! O de talade jag om med.
O ja sköterskan fick sig ett gott skratt! Vad nu det roliga var i det?
ingen rolig känsla alls..men nu har jag provat på o vet hur hundar känner sig!
sväng här, hit ska vi.. kom nu :P

dags för sitta ner i det där tråkiga rummet igen!
Läkaren kom o det blev en pratstund med henne.
så nu har jag fått 3 nya remisser!
ultraljud o cyklingtest på hjärtat ska utföras,
ett besök till karlskrona för o kolla upp mina slemhinnor i näsan o andningsrören.
sen tredje remissen är att jag ska tillbaka på lung medicinska!
tester ska tas.. som om jag har ngn brist i mitt imunförsvar, reumatistiskt test,
blodprov o så var det något annat med..
Ja vad ska man säga?
Är man ett hopplöst o svårlöst fall så är man :-)

Nu ska jag ta mig själv o gå o koka ärtsoppa och hoppas
på hjärtat kommer hem snart!
Idag har vart en-sån-där-riktig-saknar-Jesper-dag.
Enda sen han gick till jobbet idag har jag saknat honom..
vill kraaaamas med jeppsson <3


det behövs verkligen städas här hemma.. men jag finner banne mig ingen ork! BLÄ!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback