tisdag.

tisdag fast jag tror hela tiden att det är onsdag, varför jag tror det vet jag inte :P hehe
bara gör det helt enkelt..
lite sovmorgon idag och sen var det dags för tandläkaren igen för att få min bitskena.
men åhh neeej.. skenan var för tajt o de spände i hela käften..
hon slipade o hll på på den. men icke! hon sa att vi får göra ytterligare ett avtryck till min förskräckelse.
hmm..

- min kommentar på det hela,
- ohh neej!
tandl. - tycker du det gör ont?
- ne men förra gången fastnade den. det vil jag inte vara med om igen!
tandl.- haha! fastnade den? ojdå..
- Jaaa, och det var inte kul! :P men den lossnade juh sen!

det blev ett avtryck och denna gången gick de mkt smidigare :P
hoppas det går bättre denna gången.. ska dit igen om 2 veckor o hämta den:P hehe!

när jag gick från tandläkaren ringde iaf telefonen, så det blev jobb även denna dag
inte så värst länge men några timmar iaf 10-14!
sen cyklade jag uppom mamma o lämnade gpsen inna jag cyklade hem o begav mej ut
på en 40 minuters promenad i detta fina vädret :) och nu sitter jag här..

-----------------------------------------------------------------------------------------

vet inte om jag berättat om min skräckupplevelse hos tandläkaren? här kommer den historian iaf!
usch.. vad hemskt det var när den där gäggamojjan o järngrejen fastnade i käften på mig!
Tandläkaren körde in den där mojängen i käften på mej, för göra avtryck av tänderna till skenan..
hon ska ta bort den efter en stund..men den vill inte lossna! :S usch fy o örk! den äcklig gäggamojjan smakar ju skit med.. o rann vid halsen!
hon drog, tog vatten, ngn slip grej o så vidare..
haha! där log jag o fick panik.. o såg min järniga käft i spegeln.haha!
tårarna rann av ren reflex!
o huvudet följde med fram o tillbaka när de drog i den där järngrejen i käften..usch!
tandl. - gör det ont?
- nää, tänderna lossna försökte jag få fram med järngrejen i käften
tandl. - nä dom lossna inte, de lovar jag.
- jooo, nu lossnar dom!
tandl. - nää de gör dom inte, slappna av!
- slappna av? *det är ju lätt tänkte malin karlsson som bara ville springa därifrån*
tandl. - klarar du lite till?
- MM blev mitt svar (min tanke: vad har jag för val?)

ja jisses, o med en järngrej i munnen är de inte så lätt att prata heller..
så de fick ju lyssna extra noga när en stirrig malin låg där o försökte få fram nått :P haha
Hon försökte länge o väl, men den lossnade inte, hon fick gå o säga till en annan tandläkare..
till slut stod där två tandläkare, en sköterska, och en tredje tandläkare på väg,
och glodde mej ner i käften.. o frsökte få väck den,
detta känns ju tryggt tänkte jag *ironiskt*
och så kom den tredje tandläkarn in o skulle ta bort den.. men viipps, då släppte den!
helt chockad ringer jag mamma när jag går därifrån..

-dom är ju inte kloka?
M - vilka då?
- Tandläkarna, så berättade jag hela historien och mamma började asgarvar! haha!
så sa hon sen
M -vad hade du gjort om de inte fått väck den?
- Ja jag hade väl fått ringa dej så hade du fått köra ut mej på akuten!
M - ne jag har ingen bil hemma
- nehe, då hade jag väl fått cykla med järngrejen i käften ut där då! o hoppats på att de hör va jag hade sagt.!
hahaha.. o vad mamma skrattade! :P haha!

Ja som mormor sa, du ska minsann vara med om allt du! :P haha
javisst det är jag det :P äventyr är aldrig fel... jo om de sker hos tandläkaren..
jag gillade inte tandläkaren innan, och jag gillar de inte mer nu! fy faan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback