måndag

dagens goda gärning:
Jag och jeppe stannade vår bil, hoppade ut ur bilen.
och hjälpte en stackars tjej som fastnat med bilen.
Hon hade smsat o rätt som det var så va hon där hon va,
hon satt fast vid sidan av vägen..
så vi puttade, knuffade, grävde, och efter ett tag kom ett par till..
och vips så var bilen loss igen :-)
Hon tackade så glatt! och vi körde vidare.
Ungdomar, smsa inte i trafiken :-)

Jag känner att jag har noll koll egentligen på dagarna nu när man är ledig. man bara är liksom, och det är såå skönt. nu är julen över men snart är nyår här, det ser jag framemot :-) mycket :)


idag upptäckte vi att avgasröret / slutdämparen hängde löst på bilen, suck!
efter några samtal så kom snälla Marcus och foxy hit för att hjälpa oss med bilen.
oh vad bra tänkte jag, då byter vi till det andra slutdämparen som vi har här.
så slipper vi lägga massa pengar på det för vi ha ju en ny reserv slutdämpare,
men icke sanicke,
det var sönderrostat en del på avgasröret undre bilen så vi måste köpa den delen.
vi måste se till att köpa inom de snaraste.
Han sa att han hade lappat ihop så att det håller ett tag till,
men inte så länge utan den delen.
Vår bil måste ha vart sönder där ganska länge, för den ha alltid dånat så mkt.
och den ska ju låta lite då vi ha den slutdämparen som vi har, men nu låter den inte ens hälften så mkt
och då är den ändå inte helt igen svetsad..
så imorgon blir det att leta efter den bildelen..
hoppas bara att vi hittar den delen,
för annars måste vi byta allt o då kostar det typ 5000 bara delarna!
så håll tummarna att vi hittar delen vi behöver :-)
och på att den inte kostar en förmögenhet!


och vi måste även leta lokal imorgon igen..sjukt dåligt att man måste vara med i föreningar eller jobbar på särskilda ställen för att få hyra en lokal för en dag.. Men vi hoppas på det bästa, vi hittar nog ngt :-) men ändå dåligt att det är så. och de ställena som inte ha några krav på var man jobbar el, vilken förening man ska va med i kostar jätte mycket eller får man inte förtära alkohol i dom?! Hur dåligt är inte det då? Usch vad trött jag blir..

ja,, jag är ganska trött.. GODNATT! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback