torsdagen är kommen..

det innebär jobb även denna dag :P
jobbar 10-14 idag så rätt skön tid när man har så mycket annat att tänka på.
sen blir det nog att fixa lite till i nya lyan.


igår fixade jag första flyttlasset på morgonen innan jobbet..

skulle möta hyresvärden på morgonen, klev in i lägenheten.
o det första jag ser och säger är
- jaha, här var det minsann inte städat.
så typiskt.. imed att lägenheten är nyrenoverad så var det byggdamm ÖVERALLT!
ingen som hade städat där, alltså hyresvärden o hantverkarnas fel!!
den silvriga diskbänken va praktiskt taget vit.
fönsterbrädor, köksskåpen.. ja ALLLT!
nej jäklar vad irriterad jag blev..
och hur skulle jesper må i denna miljön liksom?
han som är super allergisk mot både damm o kvalster!
tur att han jobbade :P haha!
jag kände också av allt damm i mina luftrör men de var bara te att se glad ut o städa.
badkaret hade de inte heller satt dit, utan det ska komma nästa vecka..
hatthylllan som vi sagt te dem att vi INTE vill ha upp på väggen satt självklart uppe!
en arg mallan lyckades får lite kompensation för det hela.
för så här ska det banne mej inte gå till, det fick mannen veta med!

så ja..istället för att börja diska o packa upp efter jobbet blev de att städa HEEELA lägenheten..
innan vi kunde börja packa upp! så typiskt..
men vi fick mkt gjort. min älskade mamma och mormor hjälpte mej!
TACK! ni är bäst!
på kvällen kom pappa o hjälpte oss att bära in köksbordet
som vi köpt av ngra på andra sidan gatan kan man säga!
och lite annat smått o gott..
så skönt nu iaf att nästan allt i köket är diskat o stoppat in i skåpen o att köksbordet är på plats!
nu har vi bara alla andra rum kvar o för att inte snacka om ALLA kläder..
usch..de e nog de tråkigaste, kläderna :P haha!
men vi både är nöjda med tapet valen o färgen vi gjort.
detta kommer bli GREAAAT när allt är klart! :-)

så idag tänkte vi ta ett flyttlass till o börja packa upp det med..
så man slipper ta ALLT på en gång. då blir det bara jobbigt!
sen på fredag har vi bara möblerna kvar! så skönt!
Så på fredag är vi typ inflyttade. skönt.

då återstår bara städning av denna lägenheten.. suck..
ngra frivilliga som vill hjälpa till? haha!

over and out..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback