Aga sina barn?

Det finns en äldre herre som har väldigt mycket och starka åsikter som han bloggar om,
väcker mycket irriationer bland oss ungdomar som läser hans blogg!
( och det verka folk kommentera med! )
Samtidigt som det är väldigt intressant  läsa hans blogg
och veta att folk faktiskt fortfarande lever i dåtid istället för nutid.
Och vilka åsikter folk har.
Jag och denna herre delar inte samma åsikter om väldigt mkt känns det som..
en annan sak som jag läste i hans blogg och
som gjorde mej upprörd var att han tycker att man ska göra så att barnagan bli laglig igen!?
jag citerar :
'' Nej, gör barnagan laglig igen och inför skolagan på nytt. Det enda som hjälper är att sätta hårt mot hårt. De unga skall uppfostras att bli ordentliga och laglydiga samhällsmedborgare, det är då samhället går runt, när var och en arbetar och drar sitt strå till stacken, och låter ärlighet och hederlighet vara ett motto istället för habegär och penningbegär. ''


Varför måste man tillföra våld? varför ska man aga sitt barn?
Min systerson är nog den klokaste 3 åring jag ngnsin har känt till eller träffat!
Han har aldrig behövt känna på ngn agning minsann!! O kommer aldrig få göra det heller.
Precis som mina barn när jag väl får barn, ska aldrig lyfta handen mot dom!
Det är fel! Det gör inte bara ont fysiskt utan även psykiskt att bli slagen på detta vis!
Jag tycker inte det är ett bra sätt att bestraffa ett barn på!
Min systerson kan då skilja mellan rätt och fel! Trots att han inte har blivit utsatt för någon agning!
Gäller att ha kommunikationen, prata med barnet och inte dalta med det!
Min systerson behöver inga slag för att lära sig vad som är rätt och fel!
Och det behöver inga andra barn heller,
inte så länge man ha föräldrar som kan engagera sig i sitt barn!
Istället för att ta till våld för att man inte vet hur eller vad man annars ska göra!
Våld är sista utvägen... ett barn som blir slaget..lär sej också att slå..
o vad blir det då för samhälle vi kommer att leva i...?
Man ska väl ge barnen trygghet och vägledning på ett bra sätt?
Slår man sina barn, då visar man ju att det beteendet är okej, vilket det inte är!
Man vill vinna sitt barns respekt absolut, men inte genom våld, för genom aga vinner man deras rädsla!
Jag vill iaf aldrig att mitt barn ska va rädd för mej!
Barnen lär sej igenom oss, gör rätt istället o ge barnen vägledning!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet en som for illa när hon var barn. Hon började knarka och hamnade i dåligt umgänge. Sen slutade hon på en sluten ungdomsgestalt. Vissa verkar inte kunna använda kommunikation utan använder våld istället, det tycker jag är väldigt fegt! Därför är det väl inte så konstigt att det finns så mycket våld i samhället idag, fast man kan ju undra om det var så mycket bättre förr i tiden egentligen. Man hade ju inte tv, radio eller så. Det nämndes bara inte. Nä nu är vi trötta på mossiga gamla bistra gubbar med sina oförskämda åsikter. BRA MALIN, man ska inte låta en gubbe få hålla på sådär :-)

2009-03-12 @ 16:58:27
Postat av: erika

kan det vara så att gubben skriver om sånt som upprör oss för att "locka" till sig läsare?



Postat av: Jonny Winberg

Jag blev själv utsatt för barnaga när jag var liten. Visst har det satt sina spår å jag har fortfarande respekt för mina föräldrar men jag ser på dem idag på ett helt annat sätt än vad jag kunde ha gjort om det hela aldrig hade inträffat. Visst var jag ett busigt barn å har många gånger tänkt tanken att jag säkerligen förtjänade stryk men hjälpte det?? snarare tvärt om. Hamnade helt fel i ungdomen istället och hittade på värre å värre hyss tills en familjemedlem tyckte att det var dags för en ny omgång å då var jag nog en 16 år gammal vid det tillfället. Det hela kunde slutat på ett helt annat sätt än vad det gjorde. personen höjde handen å jag tog 2 steg framåt å höjde min hand jag med.. Den dagen tog det slut. Jag är som sagt ingen vän av våld men fick möta upp med samma mynt för att få ett slut på det hela. som sagt så har jag ett konstigt förhållande till mina föräldrar men vi kommer överens och jag har mycket skuld känslor inom mig för allt dumt jag har gjort å allt jag har orsakat dem men ungdommen formade mig, omgivningen formade mig, föräldrar och vänner formade mig, Jag förändrades hel dagen då jag klippte navelsträngen å flyttade hemifrån.. När jag ser tillbaks på det hela så hade jag kanske inte varit den jag är idag om inte allt dumt å dåligt hade inträffat... Men det rättfärdigar inte deras beteende och personligen så tror jag inte på våld. Det föder bara mer hat.. Prata med era barn och få dem att förstå att det de gjort är helt fel å att ta bort deras favoritleksak eller stäng av deras tvspel ett tag gör kanske mycket ondare å då vet de det till nästa gång.. men ha också i åtanke att ALLA gör fel! Det är en del av inlärningsprocessen! /J

2009-03-12 @ 17:56:45
Postat av: Gunilla

Egon är bara en provokativ störd kille. Han hade blogg tidigaer på passagen, där han först hette Egon, sen låtsades han skriva som sin "fru margareta" och efter det så "erkände" han stöld av bilder, det är inte han på bilden..och sa sig vara Hans O, typ 37 år...efter nån vecka började han kalla sig Cenneth, Hans bror, som var upprörd för ..

2009-03-13 @ 10:32:55
URL: http://smulan-67.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

..att han trodde sin bror "hans" tagit livet av sig eftersom han får så många elaka kommentarer..



Alltså, det är helt enkelt en fejkblogg för att reta upp folk :-D

2009-03-13 @ 10:34:00
URL: http://smulan-67.blogspot.com/
Postat av: Egon S

Och vem är Gunilla som påstår detta? Det stämmer förvisso att jag innan hade en blogg på passagen. Anledningen till att jag tog bort den är alla de påhopp jag blev utsatt för. Vi äldre respekteras inte längre. Vi är sopor som ska slängas utför ättestupan tycker de unga. Var du har fått namnen Hans och Cenneth ifrån vet jag inte.



Malin: Tro inte på Gunilla, hon far med osanning och försöker bara smutskasta mig, jag är Egon, och ingen annan.

2009-03-13 @ 13:03:41
URL: http://egonsv.bloggagratis.se
Postat av: Tina

man ska alltid gå efter sitt hjärta. Aldrig slå och förnedra ett barn, eller någon som är i underläge. De växer upp till vackra starka individer om de får växa ifred, och man "vattnar" med villkorslös kärlek. Du har så rätt! Alla har en inre kompass. Så uppfostrade farmor, farfar, mormor och morfar sina barn. Det har inte med ålder att göra, det har inte respekt heller. Den måste man förtjäna.

2009-03-13 @ 22:20:12
Postat av: Malin

Bra skrivet Tina!

Jag håller fullständigt med dig! Tack för kommentaren! ;)

2009-03-14 @ 00:10:06
URL: http://malle87.blogg.se/
Postat av: Egon S

Så du Malin tycker alltså att ungdomen ska få bete sig hur de vill? Om en pojke på 14 år t.ex. saboterar min min bil och gör inbrott i mitt hus, ska jag då bara acceptera det och säga att "Man måste vara förstående och visa kärlek istället för att bli upprörd". Hur tusan resonerar ni idag egentligen? Ser ni inte hur det ser ut i samhället med allt våld bland unga , kriminalitet och mord och skit! Ska vi vuxna bara stå och se på medans samhället dränks i våld och folk tillåts döda varandra hur som helst med bara några få år som straffpåföljd? Men det är klart, du är ju bara 18 år, då förstår man inte så mycket.



Nej, daltets tid får snart vara förbi, sanna mina ord. Om jag så ska dö för att få min vilja igenom så må det vara hänt.



2009-03-14 @ 09:47:56
URL: http://egonsv.bloggagratis.se
Postat av: Gunilla

Hörru Egon och alla andra som läser, du står omskriven på hur många bloggar som helst från din tidigare blogg på passagen, hur många som helst kan intyga hur du flummat som fler personer och sen "erkänt" det, men fortsätt och fåna dig och kom men dina dumma kommentarer ...

2009-03-16 @ 11:15:31
URL: http://smulan-67.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback