alldeles förnyld :/

ja jag e massa förkyld :-(
som sagt..de började i morse :P hehe
ont i halsen, lite förkyld, o kände mej krasslig..
men man får la dra sej till jobbet ändå.
man kan ju inte stanna hemma..
har ju ett jobb o sköta!
det var en spexad dag med mkt att göra..

haft stegräknarn på mej..
men sist jag kollade på den på jobbet var den på ngt på 7800 steg..
sen gick jag massa till.. men råkade nollställa den. faan!
en lite halvt irriterad malin..
sen nu när jag kom hem skulle jag visa mamma hur mkt jag hade gått efter denna dumma nollställning o råka komma åt en rackarns knapp som nollställer den igen. haha!
så suuur blev jag. mamma bara skrattade. :P
men då var den iaf på ngt på 2300 steg :P

i alla fall så blev det dags för invingnen av legorummet med robort o grejer på krea.
o landhövdningen själv  va där..
ja..återigen ha man träffat på en kändis :P
va ju inte så länge sen lilla Elias va på krea :P haha! ( han som sjunger zlatan-låten,haha.)
jaa.. så kändisar verka man ju träffa på ;-)
eller är inte landshövdingen en sån? :-)
visserligen fick jag fråga Lasse vilken av alla människor som va hon..
men ändå :P
hade vart häftigare om det hade vart Göran persson :P


senare på dagen.
vi satt o pratade om en julegran
men i vanlig ordning hänger jag inte riktigt med :P

jag - alltså är det en gran vi prata om nu? :P
Lasse - ja granen, den måste ju vattnas i helgen
jag - åh ska vi få en gran?
Tina - Malin, har du MISSAT den?
jag- haha.. ja de måste jag ha gjort? är den där nere?
Tina - gå ut på cafehyllan så ser du den?!
jag - va vadå? står den där? haha.. oops de ha jag missat!
Tina - ja där e en liten, men se ner från cafehyllan!

jag traskade ut till cafeét igen, och mkt riktigt.. där  nere stod ju en gran..
en riktigt stor sådan.. hur kunde jag missa den? :P haha!

Jag tog även på mej att vattna den där rackarns granen..
Lasse litade på mitt omdöme och ansåg att jag va en bra granvaktare :P haha!
dock fick han visa mej var, hur och hur mkt jag skulle vattna den där sablars granen :-)
skrev en stooor gul lapp o hängde på kylen om att ifall jag skulle glömma de ! :P

jaa..efter en arbetsdag mellan 8-16 är det jag som cyklar hemåt..
fastnar framför datorn..
med filt och tjock tröja..
men fryser ändå.. illa!
men nu börjar jag iaf bli lite varm :P hehe!


wehoo!

puss och kram till er mina kära o trogna besökare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback