sjuukt..

ja när jag och sandra va på stan idag.. så va vi inne på lindex..
kollade lite underkläder...
hittade en mega liiiiiiten bh.. så sa jag till sandra
- va tusan. kolla va liten. fanns de såhär små när vi va mindre?
- nej!

svar nej..! Vad är världen påväg egenltigen?
Småtjejer som använder bh fastän de inte behöver..
gör man det för att det e bekvämt? de tro jag inte..
gör man det för att det e fint? eller för att man ska ha bh på sej?
känna en viss press? :S
Likadant med stringtrosor?! hmm.. ja jag fattar inte detta.
vart e världen påväg?!

De flesta ha mobiltelefoner i jättetidig ålder oxå.
Jag menar när jag gick i 3an på lågstadiet, var Mie den enda på hela skolan som precis hade fått mobil..
den va stor, den va klumpig, den hade ingen display.
men det var en mobil!
DEN ENDA PÅ HELA SKOLAN!
nu har typ alla som går i bara ettan mobiltelefoner..
Och småbarn sitter framför datorer och spela spel, bli beroende..
Spela tvspel osv! Vart är världen påväg?
är det verkligen nyttigt för barnen?

Tjejer som sminka sej i tidig ålder på med stringet o sen till skolan..
nej enligt mej tycker jag att det e helt sjukt!

bara så ni vet :-)




tack och adjö för mej för denna kväll! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback