Julafton är över.. :)

nu e julafton över..
julstämningn hann inte ens komma ifatt mej riktigt :)
men guhh vilken mysig julafton..
älskar att fira jul hos mormor..
det bli så bra stämning hemma hos henne och allt e bara så bra :-)
massa julmat slank ner i min lilla mage må jag säga..
o allt mjölkfritt så jag slipper tänka på att jag kanske få ont i magen sen..
skönt!
mumsigt.. shit vad de e gott med julmat minsann :-)
det e de man ha längtat efter juh..

tomten kom i år med..
så visst hade man vart snäll..
Särskilt lilleman. han fick massa med paket..
det är ju så kul när man e liten :-)
han fick en sjörövaredräkt.. som han ha lekt med heeela kvällen :-) hehe!

en annan fick
en hel del pengar
handdukar
tallrikar ( såna jag samlar på o vill ha.)
presentkort
Choklad
en sjukt het pyjamas :P hehe
(rosa med småsmå svarta pricka på o så står det sweetest thing på den :P )
vin
osv!  :-)

när vi skulle gå hem från mormor..så såg vi bokstavligt talat en gubbe på hal is..
hehe. va ju svinhalt ju.. där stod han halvägs i backen..
o kunde varken ta sej ner eller upp med sin käpp..
Vi pratde om att han behövde hjälp så johan lastade över sakerna o sprang dit..
men det såg inte så stabilt ut..
så jag dumpade grejerna på marken o kutade efter :-)
i klackskor :P hehe.
men vad gör man inte när ngn behöver ha hjälp..
man had eju själv önskat att ngn kunde hjälpa till om det hade vart en själv..
jag gick andra sidan staketet på gräset för att få fäste i marken bättre o skulle kunna va till ngn hjälp..
höll mannen kalas hårt i armen.. han lär ha blåmärke imorgon.. hehe.
men vi lyckades få ner han från backen..
utan brutna ben..
dagens goda gärning! julens goda gärning..
han blev glad o nöjd.. o kunde ta sej hem..
tackade, bugade och bockade :)
o själv...kunde man gå därifrån med bra o gott samvete..

körde hem cilla, johan.tim o isac..
så man kom hem för bara en liten liten stund sen..
o nu ska jag strax sova.. mega trött..
för en gångsskull är jag trött vid denna tiden..
så hoppas jag lyckas somna!


det var iaf mysigt med tomte o släkten, som firade hos mormor.. :-)
jag e helt klart nöjd med både kvällen och paketerna :-)
Tack så mkt allihopa!

god jul och snaaart mina vänner.. kan jag önska er..

gott nytt år med :-)


godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback