2008..

Jag lovade ju ett inlägg om vad som faktiskt mer ha hänt 2008..
Ja 2008 har vart ett år som vart jobbigt.. mkt ha hänt.. osv.
Men det e oxå detta året jag har lärt mej massa mer saker..
o lärt känna mej själv på ett annat sätt...
o insett saker o ting.. jag har nog blivit förståndigare på ngt vis!

''sårad, sorg och massa saker som ha hänt åt det tråkiga hållet..
man ha mått dåligt. man har fått kämpa!

men samtidigt så mkt glädje har detta året gett, man ha lärt sej mkt saker,
man ha utvecklats, man har insett saker, man uppskattar saker mer!
man har även hittat på en massa roligheter!
o lärt känna nya människor! :-)
'' utdrag ur min blogg - 10 dec!


men som sagt..
jag har gjort mkt skoj detta året..
jag ha hunnit med både de ena och det andra..
Jag ha hunnit med både lite små resor och större..
det har blivit små resor så som till stockholm, Linköping, sundsvall, göteborg, Tyskland :-)
o även ännu mindre som Kristiansstad och Karlskrona. men de räknas ju knappt?! hehe!
den lite större resan var ju USA där vi va i 2 veckor! New York och Miami! Verkligen häftigt!
Och jag gjorde de jag alltid ha drömt om att göra.. BADA MED DELFINER! :-)

Jag hann börja jobba på kreativum, med alla snälla arbetskamrater..
och fann mej en del nya vänner :-) mkt trevligt..
Frida, Elin, sofi, kim osv! :-)
folket på krea.  vi ha hunnit med 2 mega roliga personalfester, haha.
den ena anordnades av mej och Elin. den blev sjukt bra :-) hehe!
bara vi unga, timanställda :P haha!
( bilder finns (11 april och )! 5 aug,        knasisen.bilddagboken.se.)
sen den andra personalfesten blev det mkt vin och massa brottning :P haha! roligt som tusan!

alla dessa händelser 2008 finns i och för sej dokumenterat på min bilddagbok :P haha!
gå in o kolla ;-)
Har även hunnits med massa roliga o mysiga grillkvällar med vänner, nära och kära!
för att inte tala om alla roliga festkvällar som jag haft med lita alla möjliga..
fy faan vad kul;-) haha!
Jag ha haft mkt kul detta året med..
Med vänner som jag inte ha så mkt kontakt med mer.. och med de vänner som står mej närmst om hjärtat..
med de nya vänner.. med bekanta.. med familjen.. ja med massa folk :-)
En och annan bowlingtur har med hunnits med detta året, det är ju såå kul :-) malin liiike :P

Jag vågade klippa av mej håret + skaffa lugg :-)
Nu är jag inte rädd för nått längre knappt som ha med mitt hår att göra :P hehe!
En och annan runda i skogstrakterna ha hunnits med, svamp o bärplockning ;-)
tyckte de va värt att nämnas :D haha!
Även volleyboll-spel har ägt rum :-) hehe. jao, malin tyckte det va kul :P
Jag hablitt lite mer träningsaktig? Då jag börjat med magtränarn med, o stegräknarn.
nästa år ska jag bli mer motionärisk :P Massa mys med den man tyckte om ha med hunnits med.
o massa mysiga kvällar med kompisarna.. :-) tacomys osv!
en annan mega rolig sak är att min syster Cilla och hennes familj, har flyttat ner hit till blekinge igen!
Stolt moster till min älskade Isac! <3

Och så självklart så måste jag nämna..
Sandra, sofia och Johanna..
behöver jag säga mer? Jag älskar er brudar!

2008 har ändå fört med sej en del.. både rolig o tråkigt.. :-)
man får försöka se de roliga, glada och positiva! :-)
för det gör jag nu.. de gör ja verkligen nu när jag själv skriver detta, läser o tänker!

( det e ngt jag inte kan säga om 2007!, år 2007 va ju inte ngt kul år direkt.. då va jag bara sjuk o sjuk o sjuk hela tiden..
2 operationer, en gastroskopi och en biopsi fick jag utstå + halsfluss på halsfluss på halsfluss!
och så vidare.. fast visst hände de roliga saker då med, de kan jag inte förneka..men att va sjuk hela tiden tar på en..min första utlanssemester hände den sommaren med. så lite kul hände juh! hehe)


NU KOMMER SNART 2009!
och 2009 måste bli bra! det bara måste bli det!

en ny början..
ett nytt år, nya händelser och nya aktiviteter..
en ny malin.. japp mkt förändringar lär ske!
både med mej själv, runtomkring mej och ja allt.. =S
förhoppningsvis flytta hemifrån detta året med..
till egen lägenhet.. skönt det hade vart!
men såklart ganska ensamt..men ngt man vänjer sig vid..
ska börja söka massa jobb nu! :-)
håll tummarna för mej!
2009.. jag längtar! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback